Lunch zur alte linde
HomePersoonlijkGegen den strom – Travel diary dag 1 in foto’s
DuitslandDuitsland

Gegen den strom – Travel diary dag 1 in foto’s

Om vijf uur ging de wekker en heel even kwam ik in de verleiding om me nog een keer om te draaien en gewoon lekker door te ronken. Maar we zouden vandaag op reis gaan naar Duitsland dus hop uit de veren, koffertje de laatste dingen inpakken, camera mee en naar Schiphol.

Drie dagen met een supervol programma. Vooral veel activiteiten zoals fietsen, segway tour, kanoen en – je hebt het misschien al voorbij zien komen – een ballonvaart. We zouden in die drie dagen het gebied rondom de Donau vanuit een ander perspectief bekijken. Letterlijk vanaf het water, de fiets en vanuit de lucht. Op de website Junge Donau kun je er ook nog eens alles over teruglezen.

Ik heb vooral veel foto’s gemaakt dus hier mijn traveldiary in foto’s. Weinig tekst, veel visueel geweld. Voor meer info kun je checken op Simone’s kitchen waar vandaag al de ballonvaart online kwam en volgende week het verhaal van het bezoek aan de bierbrouwerij.

Lunch zur alte linde | simoneskitchen.nl
Lunch zur alte linde

Gegen den Strom

Een heerlijke broodlunch is waar we mee begonnen bij aankomst in Regensburg; bij Zur Alte Linde

dag1b

Van de lunch gingen we meteen door naar de fietsverhuur waar we allemaal werden uitgerust met een sportieve fiets. Onder begeleiding van onze gids fietsen we relaxed in een klein uurtje naar Walhalla, de Griekse tempel in het Duitse landschap. Best een vreemde gewaarwording en een stukje klimmen om er te komen, maar het uitzicht vanaf de tempel over de Donau is prachtig. Eeuwig zonde dat het zulk grijs en grauw weer is, maar ja daar kon niemand wat aan veranderen.

20150619-MH2A1607 dag1c 20150619-MH2A1610 20150619-MH2A1615 20150619-MH2A1616 20150619-MH2A1619

In de tempel zelf vind je allerlei bustes van belangrijke figuren, waaronder – jawohl – zelfs een aantal Nederlands (een Oranje onder andere! Maurice van Oranje). Om in de tempel te komen moet je minstens 20 jaar dood zijn en je nabestaanden moeten vervolgens nog eens 30.000 euro betalen om ‘naar binnen te komen’. De tempel zelf is gebouwd in 1842 naar een voorbeeld van het Griekse Parthenon.

20150619-MH2A1631

Van het Walhalla fietsten we weer terug naar Regensburg via een andere route en iets meer ‘off-road’.

dag1d

In Regensburg zelf hebben we jammer genoeg eigenlijk lang niet genoeg tijd doorgebracht. Tegen de tijd dat we terug waren in het hotel (we sliepen centraal gelegen in het Sorat Insel Hotel) was het al tegen zeven uur geloof ik en om acht uur zouden we al weer vertrekken. Dat was jammer want er was een heus feest gaande in Regensburg, het zogenaamde Bürgerfest. We zijn er wel doorheen gelopen onderweg naar het restaurant voor die avond, maar we hadden er allemaal graag nog wat langer rondgehangen. dag1e dag1f

Het feest is eens in de twee jaar dus mocht je in de buurt zijn van Regensburg check dan de data. Een hoop lokale lekkernijen en natuurlijk veel bier!

dag1g 20150619-MH2A1672 20150619-MH2A1669

Wij aten ’s avonds bij Die Leerer Beutel – een prima restaurant maar niet heel bijzonder. We hebben ons vooral nogal verwonderd om de eh… wat kunstzinnige foto’s die aan de muur hingen. We waren even bang dat het foto’s waren die de eigenaar had gemaakt maar het blijkt dat ze elke keer een andere kunstenaar uitnodigen om foto’s op te hangen. Eigenlijk jammer dat ik daar nou geen foto’s van heb gemaakt, want echt… die waren zo mislukt als maar kan.

20150619-MH2A1712

dag1h dag1i

Maar goed, het was gezellig en het eten smakelijk dus helemaal goed. Jammer genoeg duurde het Bürgerfest maar tot 11 uur die avond. Fijn voor de omwonenden maar een beetje jammer als je pas om half twaalf ongeveer uit het restaurant komt lopen.

Na deze enerverende dag waren we ook wel allemaal blij dat we ons bedje in konden duiken, want de volgende ochtend ging het programma alweer vroeg verder!

Disclaimer: Wij waren in Duitsland op uitnodiging van het Duits Verkeersbureau, maar alle ervaringen en meningen zijn – zoals gebruikelijk – van mijzelf.