Jaaroverzicht 2016

Curacao 2016 | papertravels.nlPaper Travels…. was die niet….??? (ssttt…)

Ik zat te twijfelen of ik nu wel of niet een jaaroverzicht zou maken van het afgelopen jaar. Want om nou te zeggen dat ik veel op reis ben geweest in de laatste 12 maanden… Nou nee… Maar goed, het hoort er wel een beetje bij toch? En de oplettende kijker heeft wel kennis kunnen maken met mijn wispelturige karakter als het aankomt op wel of niet Paper Travels…. 🙂 Ik zeg daar verder niks meer over. Alles is al een keer gezegd en het is wat het is zullen we maar zeggen.

Goed 2016 dus…

Ik ging alsnog in 2016 drie keer op reis. Voor iemand die van de 12 maanden 6 maanden de deur niet uit kón komen is dat eigenlijk nog best een prestatie al zeg ik het zelf.

Curaçao

20160927-mh2a4966

De eerste keer weer op pad, was een reis naar Curaçao. Onze tweede keer naar dit fijne eiland. Bewust ook dit keer gekozen voor een bestemming waar we al eerder waren geweest, want ik ken mezelf: als ik ergens ben wil ik op onderzoek uit. En omdat we Curaçao al een keer eerder hadden gezien (en omdat het nu ook weer niet het meest actieve eiland ter wereld is) leek dit ons een goede keuze. Heerlijk twee weken niks doen en ondertussen eens kijken hoe vliegen ging met “de enkel” en hoe dat ter plekke zou gaan.

We waren in Curaçao ten tijde van hurricane season en dat hebben we ook wel geweten. Matthew raasde in die tijd in de buurt rond en hoewel godzijdank niet óver Curaçao hebben we er wel genoeg van meegekregen in de vorm van slecht weer, stevige wind, stranden die waren weggeslagen en dergelijke. Spectaculair ook op zijn tijd!

Stranden die werden weggeslagen

Italië

20161029-mh2a5457Mijn tweede tripje en eerste solo reis weer ging naar het altijd mooie (en lekkere) Italie. Vrienden gaven daar een soort van workshop en het leek me de ideale manier om het reizen alleen ook weer een beetje op te pakken. Hoewel alleen een ruim begrip is in dit geval want we waren natuurlijk met meer mensen. Het was heerlijk, ook al was het bij tijd en wijle nog best confronterend. Maar aanpassen is iets dat ik echt nog moet leren. Valt niet mee, maar ik ga er gewoon voor. Als er één ding is wat ik niet ga doen, dan is dat bij de pakken neerzitten. Weten jullie dat vast.

20161029-mh2a5621

Duitsland

Yay! We hadden een dag geen regen.... :)
Yay! We hadden een dag geen regen…. 🙂

En zoals dit jaar bestond uit veel ‘eerste keren na…’ was er ook een eerste keer voor een persreis. Niet heel ver en individueel want ik heb wel gemerkt dat groeps persreizen eigenlijk niet meer kunnen. Dan moet je – bijna – standaard altijd veel lopen. En veel lopen gaat niet. Dus vallen groepsreizen af. Jammer, want ik heb daardoor wel een behoorlijk aantal hele leuke reisjes af moeten zeggen. 🙁

De trip naar Duitsland ging door het mooie Bavaria, maar we hadden enorm slecht weer. November in Duitsland is misschien niet de beste tijd. Tip voor als je ook wilt gaan. 🙂

En we proefden heeeel veel bier!

Dus al met al mag ik nog niet klagen, maar na een jaar als 2015 waarin ik bijna elke maand wel in een ander land was, is dit wel een beetje mager. En dus ben ik vast van plan om 2017 een beter reisjaar te laten worden…! Onze reisplannen voor het komende jaar komen binnenkort!

En ok dan toch even kort over Paper Travels: die lag op zijn gat in 2016. Want ik ging het integreren in Simone’s Kitchen en heb dat gedeeltelijk ook gedaan. Maar ik merkte dat ik – ook doordat ik natuurlijk weinig heb gereisd – steeds meer alleen weer over food ging schrijven en hoewel daar niks mis mee is, miste ik het wel. De focus was weg. Dus na lang wikken en wegen toch besloten om door te gaan met Paper Travels. En dat is ook prima. Ik zie wel wat er allemaal van komt en hoeveel ik wel of niet post. Niemand die me achter de broek zit toch? Maar verwacht me hier vaker te zien komend jaar!

Bewaren

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang gratis mijn reisfotografie tips!!

Het laatste reisnieuws in je inbox? Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief van Paper Travels en ontvang mijn mini ebook met reisfotografietips gratis!

We sturen geen spam. Uitschrijven kan op elk moment. Powered by ConvertKit
Simone van den Berg

Reizen doet mijn hart sneller kloppen. Al sinds ik me kan herinneren wilde ik de wereld ontdekken en andere culturen ervaren. Sinds onze allereerste verre reis naar Mexico in 1997 ga ik graag buiten de grenzen van Europa, maar ook dichtbij is nog zoveel moois te ontdekken! Reizen combineren met lekker eten is voor mij de ultieme combinatie. Van al mijn reizen heb ik stapels 'logboeken'. Vandaar de naam Paper Travels.

View all articles