Home » Blog » Tag: Vakantiefoto’s van vroeger
Persoonlijk

Tag: Vakantiefoto’s van vroeger

Een paar weken geleden werd ik door Sandra van TravelbySan getagged om mee te doen met Vakantiefoto’s van vroeger. De tag is bedacht door Saskia van Kidseropuit. En hij is leuk! Ik ben eeuwig bezig geweest met het uitzoeken van de vakantiefoto’s. Niet omdat het nou zo moeilijk was maar meer omdat ik er geen genoeg van kon krijgen.

Het toeval wil dat mijn ouders recentelijk zijn verhuisd naar een verzorgingstehuis en bij de verhuizing kwamen we een enorme doos tegen met negatieven en dia’s. En ja wat doe je daarmee? Wij besloten om alles te laten digitaliseren. Het waren er meer dan 4000 maar jeetje wat is dat leuk om doorheen te bladeren. Het kost even wat overigens maar eeuwig zonde om het in een stoffige doos te laten zitten en nooit meer naar te kijken. Mocht je overigens ook iets dergelijks willen doen met oude foto’s en/of dia’s en negatieven. Ik heb goede ervaringen met Trigger hiervoor. Sterker nog, ik wil ook een flink aantal van mijn eigen foto’s en dia’s laten inscannen.
Oude vakantiefoto's-18

Wat is jouw eerste vakantie

Nou deze denk ik… Ik kan het me niet meer precies herinneren.. 😉 Mijn ouders gingen vroeger altijd naar zee. Eerst naar Katwijk en Noordwijk en later gingen we jaren achtereen naar Egmond aan Zee.

Ondernemend typetje was ik toen al!

We waren thuis met zijn zessen uiteindelijk, maar tijdens mijn eerste strandvakantie (ik denk dat ik twee was ofzo) waren we met zijn vieren. Mijn zus Yvonne, op de eerste foto links van mijn moeder (rechts op de foto dus) Ik was al meteen een waterrat en kon toen natuurlijk nog niet zwemmen. Ik krijg nu nog wel eens te horen van al die keren dat iedereen in paniek naar mij op zoek ging. Ik had nogal de neiging om op onderzoek uit te gaan.. 🙂

Oude vakantiefoto's-24 Oude vakantiefoto's-25

Aan welke vakantie van vroeger heb je de beste herinneringen

Ik denk onze eerste vakanties in het buitenland. Toen we eenmaal wat groter waren gingen mijn ouders op vakantie naar Frankrijk, Oostenrijk en Duitsland. Frankrijk vond ik geweldig. We gingen onderweg met de vouwcaravan en mijn zus en ik sliepen altijd in een tentje naast de caravan. Want dat was natuurlijk een stuk spannender. Ook in deze landen zochten we eigenlijk altijd het water op. In Oostenrijk aan een meer, in Frankrijk aan zee en alleen in Duitsland waren we aan land gebonden. Mijn voorkeur ging dan ook uit naar Frankrijk en Oostenrijk.

Ik denk maar zo dat we hier aan het poseren zijn voor mijn vader want eh.. waarom zitten we anders zo suf naar die koeien te staren?

Op de camping in Oostenrijk

En misschien nog wel de beste herinneringen heb ik aan die vakantie waarin we naar Parijs zijn gegaan. Mijn ouders zijn jarenlang op vakantie gegaan met goede vrienden, die wij altijd oom Jan en tante Sieni noemden, maar dat niet waren. Zij hadden twee zonen die ook met ons mee gingen dus we hadden een aardig gezelschap. En stiekem was ik een beetje verliefd op Rene. Dus toen hij – ergens in een grot in Frankrijk – mij achterhield en vroeg of ik wel eens een tongzoen had gehad… Nou dat moment kan ik me nog heel goed herinneren!

Parijs

En dat gaf die vakantie een extra dimensie. Want we hadden het idee dat we reuze geheim aan het doen waren maar het zal me niet verbazen dat mijn ouders en zijn ouders echt wel door hadden wat er aan de hand was. Echt veel verder als een kleffe tongzoen zijn we niet gekomen.. Haha..

Vreemd ook om elkaar weer terug te zien, tig jaar later bij de begrafenis van tante Sieni…

Oude vakantiefoto's-68
In de metro van Parijs, ik ben die in het rood wit, Rene is de jongen in het blauw witte streepje.
Oude vakantiefoto's-67
Die grapjas vooraan in het rode shirtje is mijn kleine broertje..

Aan welke vakantie van vroeger heb je de minst goede herinneringen..

Sjee, geen een denk ik. Of in ieder geval kan ik me dat niet precies herinneren. Ik denk nog het meeste de periode dat ik in de pubertijd zat. Ik voelde me ongemakkelijk in mijn lijf en was heel erg onzeker. Dat deed geen goed aan de vakantie vreugde. Maar dat was eigenlijk wel zo ongeveer het enige.

Let ook even op het flitsende kapsel!

Wat is jouw favoriete vakantiefoto van vroeger

Dat is eigenlijk eentje die ik tot voor kort niet eens kende. In de stapel oude foto’s zat deze van mijn ouders. En die vind ik op dit moment zeker wel een hele bijzondere.

20150506-48260019

Mijn moeder heeft al twintig jaar Parkinson en mijn vader is momenteel in rap tempo dement aan het worden. (ze zijn beiden 80 jaar) en deze foto vind ik zo leuk om te zien. In mijn herinnering is mijn vader best een strenge man en toch als ik de foto’s nakijk dan valt dat allemaal reuze mee. Echt een hele goede band met mijn ouders heb ik nooit gehad en juist daarom vind ik dit soort foto’s extra waardevol…

Hoe was jouw eerste vakantie zonder ouders

Mijn eerste keer dat ik zonder ouders op pad was, was met de tienertour. Ja die bestond toen nog. Haha… Die tel ik voor het gemak even niet mee want volgens mij sliepen we toen thuis. Daarna ben ik met een vriendin op fiets vakantie geweest in Duitsland. Dat was om meerdere redenen geen succes. De vriendin kende ik eigenlijk amper en het klikte niet zo bijster goed onderweg. Plus dat we een gewone fiets hadden en probeer dan maar eens de Duitse bergen op te komen. Het was dus meer lopen als fietsen. En ik heb er geen foto’s van, dus dan telt het niet mee toch?

Oude vakantiefoto's-61

De eerste echte vakantie zonder pa en ma was een wintersport in Elmau. Dubbel spannend want ik was alleen op reis. Wel met een groepsreis maar toch. Ik was denk ik 19 of 20 daar moet ik even vanaf zijn.

Geweldige vakantie was het! Skiën heb ik er niet geleerd.. 😉 Maar ik had er wel de tijd van mijn leven. En dat is dan weer zo lastig van vakanties die zo lang zijn geleden dat er geen digitale versies van zijn. En de fotoboeken liggen ergens heel ver weg op de zolder, achter een schot in dozen. Geen idee dus. Het toeval wil dat ik nog wel een tweetal foto’s van de reünie van de wintersport vond.

Oude vakantiefoto's-60

Ok, nog een paar dan…

Ik kan er echt geen genoeg van krijgen. Ik merk wel dat alle foto’s nadat ik op mezelf ben gaan wonen nu nog ergens verstopt zitten in een foto album. Misschien toch maar eens stuk voor stuk laten inscannen… Te leuk gewoon!

En vooruit nog een paar dan.

Oude vakantiefoto's-6
O en ik ben de middelste… Voor het geval je dat niet door had.. 😉

oude foto's Oude vakantiefoto's-31 Oude vakantiefoto's-39

Met mijn oudere zus in bed en wat hadden we een lol!

En ik zou heel graag de oude vakantie foto’s wel willen zien van:

Anouk van My Delicious Journey

Kimber van Reisgenie

Yvonne van GoYvon

Marjolein van Berlijn-blog

Nathalie van Map of Joy

Ik ben reuze benieuwd!

Over de auteur

Simone van den Berg

Al van jongs af aan was ik geinteresseerd in reizen maar mijn moeder werd al wagenziek als er een auto langs kwam rijden dus erg ver zijn we nooit gegaan. In 1997 gingen Tom en ik voor het eerst op een verre reis naar Mexico en sinds die tijd zijn we hooked.. Al jaren houd ik dat allemaal bij in notitie boekjes... Vandaar Paper Travels

30 Comments

Click here to post a comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.

Welkom bij Paper Travels

Hoi! Mijn naam is Simone. Reisverslaafd, fotografie-nerd en foodie.
Op Paper Travels vind je reisverhalen, reistips, fotografietips en de lekkerste restaurantjes en beste hotels.
Lekker eten loopt altijd als een rode draad door onze reizen, want tenslotte maakt dat een reis nog net even specialer.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Het laatste reisnieuws in je inbox? Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief van Paper Travels!